Saturday, July 23, 2011

punya kawan !

hati runsing tapi aku still x dpat buat pape. mengharap yg call man tu dpt bwk kua kete aku dr workshop tu tanpa sebarang bayaran. mintak sampai 5oorm x teberak aku nk kua kan camtu je?call man deal punye baik ckp bley tolong kua kan n anta kt workshop lain. dorg sedar tak dorg da menyusahkan aku. sbb dorg nak sangat job ngan kete aku tu ak yang jadi mangsa. nyial la ! mule la nk maki2 time ni. frusted sgt ngan sikap melayu yg mcm ni.

syukur la masih ade kwn2 yg mendengar n concern ngan masalah aku. bile razmi cite sume yg jd kat ak ngan hosemate die pacai ngan john mau x mara dak2 ni sbb senang2 je ak bg org x knal n tah sape2 towing kete aku. aku ongat kan dorg hanya mampu mendengar tapi sikap simpati dorg tu wat aku kagum jugak la. yela ak bru je knal dorg x sampai setahun, tapi dorg nk gak tolong aku pikir kan masalah kete aku tu. PACAI org yg byk tolong aku utk kua kn kete ni. die cri kwn2 die yg bley tolong sattle kn kete aku untuk kua dr kete. cri towing n workshop. nmpk sgt yg die nak tolong n bersusah payah libatkan diri dlm masalah ni.

jumaat 22/07/2011 11pm - taman perindustrian puchong

pacai n officemate die "abah" amik aku kat uma n bwk g workshop utk tau status kete aku n nk pastikan kete ak still ade kat situ ngan selamat. mse otw pegi mcm2 da aku pikir. risau sgt kalo2 kete ak da xde. smpi je sne cri kete syukur la kete ak ade lg tp kesian sgt berjemur kt tga panas. mmg x smpi ati tgk. tp keadaan kete da jd semakin terok dr eksiden mlm aritu. bumper kete ak da mne lesap. bile checking keadaan kete tu, dorg dapati yg ade keje jahat yg dorg da wat kat kete aku. condenser n radiator da ditebuk oleh org yg x bertanggungjawab langsung. duit nye pasal dorg snggup wat kete aku mcm tu bajet leh wat claim kat kete aku byk lagi dr kerosakan sebenar. pacai n abg mazri mmg da menyirap gile bile cm tu. dorg nak kete tu bwk kua kete besok jgk. dorg suruh aku stndby duit utk kete tu. ade duit jalan. mmg la rugi tp xkan ak nk tanggung pape lg pasni? macam2 lagi dorg leh wat kalo kete aku dibiarkan lame kt workhop tu.

sabtu 23/07/2011 - class !

arini cane pon ak kene gak g class sbb da 2 kali x dtg. kalo x dtg jgk kompem2 ak kne bared. ak mintak tolong ngan pacai bia die sattle kete aku arini. dokumen sume ak serahkan kat die. tapi malangnya bile pacai n abg nazri smpi workshop, cine workshop tu xbg kua kete kalo bkn owner sendiri yang datang. sume ni mendatankan kemarahan kt pacai n abg nazri. pacai da call aku bising2. cane care pon aku kene jgk dtg tinggal kan class, kalo x die terpakse balik n x dpt tolong aku lagi. rowing sume da otw cane plak die nk jawab kalo kete aku x kua kan arini jgk. ak paham perasaan pacai. ak pon amik keputusan mintak kua class dr lecturer aku time class hidrologi. bsib baik la lecturer aku tu memahami n lepaskan aku kua. ak amik cab depan poly dr shah alam ke puchong. smpi jgk kt puchong dgn cas teksi 23rm.

bile smpi je sne naik office utk kua kete ad lg masalah bile dorg xleh bg resit ak byr 500rm tu. pacai n abg nazri pertikaian sume tu mcm ane bayaran smpi 500rm tu tanpa resit. xtau dorg cas ape. tp kalo ktorg berkeras jgk nk resit kne tgu isnin cite ngan bos workshop tu. mmg tak la kan. towing sume da smpi. lebur je la 50orm tu n kete aku pon dibawak kua dr workshop jahanam tu. teros hantar kete aku kat workshop kwn abg nazri kat AU keramat.






No comments:

Post a Comment